fbpx

Zoekmachine optimalisatie

Online beter gevonden worden door de juiste doelgroep met jouw WordPress webshop/site? Schakel echte SEO-specialisten in. YAPP is gespecialiseert in WordPress SEO. Meer echte leads, omzet en winst door online zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep!

Zoekmachine optimalisatie bureau

Zoekmachine optimalisatie, ook bekend als SEO (Search Engine Optimization) is het optimaliseren van jouw website om beter gevonden te worden in de zoekmachines. 

Hoger scoren in Google? Laat onze specialisten jouw website optimaliseren voor de zoekmachines. Hoger scoren zorgt voor meer verkeer naar de website waardoor leads en omzet groei niet achter kunnen blijven.

YAPP Online Marketing is gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie voor WordPress webwinkels en sites. YAPP draagt zorg voor jou SEO optimalisatie en technische ontwikkelen. Met 15 jaar ervaring in de online marketingwereld weten wij als geen ander hoe we jouw website hoger in Google krijgen.

Zoekmachine optimalisatie voor Google

  • Door organische goed zichtbaar te zijn trek je meer bezoekers naar je website zonder dat je hiervoor per klik meer betaald.
  • Relevantie is een van de key elementen om hoger te komen in de zoekmachines, hierdoor weet je ook dat de bezoekers die je krijgt relevant zijn voor jouw product of dienst.
  • Je conversie zal stijgen door de groei in relevante bezoekers. Je hoeft namelijk geen behoefte meer te creëren, ze komen juist met een behoefte bij jouw.
  • SEO is een vorm van duurzame marketing en zorgt voor langdurig resultaat, stop je morgen met investeren in SEO dan ben je niet direct je posities en traffic kwijt. Dit zal je met SEA wel ondervinden.
Zoekmachine optimalisatie voor Google

Zoekmachine optimalisatie voor Google

Als we het hebben over “zoekmachines” praten we uiteraard voornamelijk over Google, het is en blijft de grootste zoekmachine. Ondanks de opkomst van meer privacy gerichte zoekmachines is Google nog steeds het dominants van allemaal.

Zoekmachine optimalisatie zal daarom voornamelijk volgens de richtlijnen van Google ingezet worden. Google zal haar algoritme blijven updaten en optimaliseren om haar gebruikers de best mogelijke resultaten te tonen.

Hierom blijft zoekmachine optimalisatie een on-going proces. Iedere update brengt iets nieuws met zich mee en kan een negatief effect hebben op de zichtbaarheid. Echter zal de basis vrijwel altijd hetzelfde blijven, wees relevant, zorg voor unieke content, hou je website snel en mobiel vriendelijk.

De groei van Mac voor minder

De groei van Mac voor minder

Sinds 2017 klant bij YAPP. Enorme groei mee gemaakt, van verkopen op Marktplaats tot een custom webshop op WooCommerce.

Webshop bekijken: www.macvoorminder.nl

148,5%

GROEI IN OMZET

175,3%

MEER RELEVANT VERKEER

Hoe werken de zoekmachines?

Om jouw pagina’s een plekje te geven in de zoekresultaten (SERP) hebben de zoekmachines een aantal stappen. Crawlen, Renderen, Indexeren en Ranken.

Crawlen

Zoekmachine bots crawlen websites om nieuwe content te ontdekken om uiteindelijk te kunnen indexeren. Wanneer jouw pagina’s niet goed te gecrawld kunnen worden blijven je posities binnen de zoekmachine ook achter. De bot crawlt door de site heen door middel van content en links. Hoe meer content en links hoe langer de bot aanwezig zal zijn.

Renderen

Vervolgens wordt de webpagina door gerenderd. In dit proces vraagt Google de HTML, JavaScript en CSS op om deze vervolgens om te zetten in visueel beeld voor de gebruiker. Daarnaast leert Google zo jouw pagina te begrijpen en kan deze geïndexeerd worden. Het is niet altijd zo dat renderen voorafgaat aan indexeren dit kan ook naderhand gebeuren.

Indexeren

Bij het indexeren registreert de crawler de webpagina in een grote database. Indexeren gebeurt niet dagelijks, het kan soms dus langer duren voordat een nieuwe pagina of wijziging zichtbaar is in de zoekresultaten.

Ranken 

En als laatst zal de zoekmachine de pagina ranken. Je pagina zal een positie krijgen binnen de zoekresultaten, het mooist is natuurlijk direct op pagina 1 of zelfs positie 1. Denk erom SEO heeft tijd nodig, zeker wanneer je net begint.

Onderdelen van SEO zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie wordt over het algemeen opgedeeld in 3 onderdelen: Content, Techniek & Autoriteit. Wij maken er liever vier van, namelijk: 

  • Relevantie
  • On-page
  • Techniek 
  • Autoriteit 

Relevantie: Content optimalisatie

Hoe relevanter je bent voor een bezoeker hoe beter Google jouw zal waarderen. Uit een zoekwoord onderzoek haal je welke zoekopdrachten of vragen jouw doelgroep online gebruiken. Creëer relevante en waardevolle content voor jouw doelgroep waarin je deze zoekwoorden of vragen in verwerkt. Zo vergroot je jouw online zichtbaarheid en organische verkeer.

On-page SEO: Opbouw van de pagina

Het optimaliseren van de content wordt ook wel on-page SEO genoemd, waar moet je rekening mee houden bij het optimaliseren?

  • Gebruik van de juiste (relevante) zoektermen
  • Juist gebruik van HTML-headings (zoals H1, H2 en H3)
  • Unieke content 
  • Invullen van de meta titel en beschrijving
  • Afbeeldingen optimaliseren en voorzien van ALT-teksten
  • In en externe links

Techniek: Technische SEO

Zoekmachines en met name Google hechten steeds meer waarde aan technisch geoptimaliseerde en gebruiksvriendelijke websites. Naast de zoekmachines zitten gebruikers ook niet te wachten op lange laadtijden of pagina’s met 404 meldingen. 

Naast het de aankondiging van mobile first indexeren heeft Google afgelopen zomer nog een technische algoritme update uitgebracht namelijk de Core Web Vitals. Ook hier draait alles om gebruiksvriendelijkheid en snelheid (technische optimalisatie dus).

Een aantal technische optimalisatie punten:

  • Een SSL certificaat (veiligheid)
  • Mobielvriendelijk ofwel responsive 
  • XML-sitemap met een overzicht van alle pagina van de website
  • Gebruik van caching
  • Core Web Vitals (bekijk Google’s PageSpeed)
  • Structured data om Google nog beter informatie mee te geven
  • Canonical tags
  • SEO vriendelijke website URL structuur

Populariteit: Linkbuilding (Off page SEO)

De autoriteit van je website vergroot door je te focussen op linkbuilding. Wat houd het in? Je gaat actief op zoek naar relevante, betrouwbare en autoritaire websites die een link naar jouw site willen plaatsen op hun website. Dit noemen we inkomende of externe links en valt onder Off-page SEO 

Linkbuilding is een vak apart, wanneer je dit verkeerd aanpakt kan het enorm slecht uitpakken voor je. Google kan je een penalty geven waardoor je slechter of zelfs niet meer zichtbaar bent in de zoekmachine. Ga hier dus zorgvuldig mee. 

Belangrijke punten voor een link:

  • Relevant
  • Betrouwbaar 
  • Autoriteit

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden

Zelf aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie kan natuurlijk altijd. Wees jezelf er wel van bewust dat het een tijdrovende klus is. Er zijn veel factoren binnen verschillende specialismen die bepalen hoe jouw website gewaardeerd wordt door zoekmachines. Wanneer je de kennis en middelen niet in huis hebt is de uitdaging om zelf aan de slag te gaan nog groter.

Daarnaast moet je SEO zien als een marathon en niet als een sprint. Vandaag een stuk content of techniek geoptimaliseerd bied je morgen niet direct hogere posities. Voor je zichtbaar resultaat terug ziet van je inspanningen ben je zomaar 3 maanden verder. En verzwak je even in de uitvoer, kan je online concurrent je zo weer voorbij komen. SEO is een on-going proces

Zoekmachine optimalisatie door YAPP Online Marketing

Zonder contracten voor bepaalde looptijden samen werken aan jouw online posities? YAPP optimaliseert jouw vindbaarheid van maand tot maand. Geen vast uitgestippeld pad, maand tot maand kijken wat nodig is om jouw online concurrenten voorbij te gaan of voor te blijven.

SEO uitbesteden & Nr. #1 worden op Google in jouw branche? Laat je gegevens achter zodat we een intake kunnen inplannen.





    Vraagstukken omtrent Zoekmachine Optimalisatie:

    Wat kost zoekmachine optimalisatie?

    Je zal vaak te horen krijgen “It depents” ofwel hangt er vanaf. Wat wil je precies bereiken, waar sta je op dit moment, wil je kort/eenmalig geholpen worden? Dan krijg je vaak uurtje factuurtje of ga je voor de lange termijn aan de slag? Je hebt dan te maken met een maandelijkse investering.

    • Per uur varieert tussen de € 65,- bij een freelancer tot wel € 180,- bij sommige marketing bureau’s
    • Per maand vanaf z’n € 500 tot € 5.000,- en soms wel meer.

    Wij richten ons op ondernemers met een WordPress website of shop die werken met een marketingbudget vanaf € 750,- per maand.

    Mogelijkheden bespreken? Laat je gegevens achter in bovenstaand formulier!

    Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?

    Het doel van zoekmachine optimalisatie is simpel, meer relevant verkeer, leads, omzet en natuurlijk winst halen uit de gratis organische zoekresultaten binnen de zoekmachines.

    Heb je SEO nodig?

    Uiteraard. Wanneer je online succes wilt behalen zul je ook aan de slag moeten met SEO.

    Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, maar SEO is een fundamenteel onderdeel van de online strategie.

    Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

    Investeren in SEO zorgt voor lange termijn waarde en posities. SEA daarin tegen bied je een positie zolang je betaald.

    Zie het als het kopen (SEO) of huren (SEA) van een huis.

    Beide dragen bij aan je zichtbaarheid online, de een voor de korte termijn en snel resultaat. De andere voor de lange termijn waardoor resultaat wat langer op zich laat wachten, maar het blijft je wel langer dienen.