SEO en SEA zijn dood (Niet echt natuurlijk). Lang leve Online Marketing!

SEO en SEA zijn dood (Niet echt natuurlijk). Lang leve Online Marketing!

Elk merk of bedrijf met een goede website wil graag gevonden worden door zoekmachines. Wat ben je immers met een website die er mooi uitziet, maar geen bezoekers krijgt?
Door zoekmachine optimalisatie positioneer je je website hoger in de zoekresultaten. Consumenten zoeken naar producten en diensten via Google en andere zoekmachines. Je hebt er absoluut baat bij om met de juiste, relevante zoekwoorden bovenaan in de zoekresultaten te staan.

SEO (Inbound Marketing)

Bedrijven zoeken naar partners voor de zoekmachine optimalisatie van hun website. Uit ervaring blijkt echter wel dat bedrijven vaak geen idee hebben van wat het optimaliseren van hun website inhoudt. Bedrijven of merken zonder enige online marketing kennis denken dat het toevoegen van zoekwoorden doorheen de website volstaat. Maar hier en daar wat teksten aanpassen en links toevoegen werkt absoluut niet meer.

Inbound Marketing – het nieuwe SEO!

De huidige werking van inbound marketing is heel wat ingewikkelder geworden. We gebruiken de term inbound marketing om hetnieuwe SEO te omkaderen.
Inbound marketing wordt gebruikt om de online visibiliteit en aanwezigheid van je bedrijf te vergroten. Volg je nog steeds debasisstappen van Google om je website hoger te laten ranken?  Voorcompetitieve sectoren is dit niet meer voldoende.
Er zijn veel meer factoren waaraan je website moet beantwoordenom door Google geïndexeerd te worden. Het vinden van potentiële inkomende links en uitvoeren van zoekwoordanalyses is slechts het begin van een online marketing campagne om je website te promoten.

Online adverteren (SEA)

Online adverteren is de meest efficiënte vorm van adverteren op het internet. Denk maar aan Google AdWords .

Het grote succes van dit model is dat je pas betaalt wanneer een bezoeker je website bezoekt. Omdat je advertentie enkel verschijnt bij een zoekopdracht met relevante zoekwoorden, ben je er zeker van dat je enkel kwalitatieve bezoekers krijgt. En dat zijn de bezoekers die bedrijven nodig hebben om sales te genereren.
Uiteraard is een correct en goed beheer van je Google advertenties noodzakelijk om succes te boeken. Een Google Adwords specialist bouwt je online campagne verder uit door het toevoegen van meerrelevante zoekwoorden, het verwerken van afbeeldingen in het display netwerk. Ook kan hij advertenties lanceren op Facebook, LinkedIn en andere sociale media netwerken, die relevant zijn voor je bedrijf.

Traffic en sales genereren

Soms moeten online marketing professionals verder kijken dan wat de klant vraagt. Merken en bedrijven willen voornamelijk meer omzet genereren via hun website. Een grondige analyse envooronderzoek van je bedrijf, concurrenten en doelgroep is noodzakelijk om na te gaan waar potentiële bezoekers naar zoeken en op welke manier ze dit doen.

Kies voor een online marketing mix!

Welke strategie werkt het best om meer kwalitatieve traffic naar je website te brengen?
Een mix van Inbound marketing, online adverteren, content marketingen een uitgekiende sociale media strategie zijn essentieel om je vooropgestelde online bedrijfsdoelstellingen te behalen.
Kwaliteitsvolle content en inbound marketing gaan hand in hand met elkaar. Naast het feit dat de kwaliteitsscore verhoogd kan worden door on-page optimalisaties is een doordachte inbound marketing strategie noodzakelijk voor een goede SEA campagne.

Ook e-mailmarketing is nog steeds een effectieve marketingtechniek om je publiek te bereiken. E-mails zijn verre van dood en zijn relatief goedkoop. Een e-mailcampagne werkt direct en is snel om aan te maken. Je krijgt onmiddellijk resultaat en het is doelgericht. Ook het meten van een e-mail campagne is gemakkelijk. Met andere woorden: het past perfect binnen een online marketing campagne.

Zijn SEO en SEA echt dood?

Natuurlijk niet! Je behaalt nog steeds goede resultaten met een goede SEO en SEA campagne. Wat we duidelijk willen maken, is dat de mogelijkheden eindeloos zijn als je alle elementen van je online marketing strategie gecombineerd en correct gebruikt. De oude SEO en SEA technieken werken nog steeds, maar zijn niet meer voldoende. Wil je je bedrijf écht online branden en kwalitatieve leads genereren? Dan is een volledige online marketing mix dé oplossing.

De kracht van online marketing kent geen grenzen. Zet jij nog steeds enkel in op SEO of SEA? Contacteer ons om jouw onderneming het nieuwe online marketing tijdperk in te loodsen.

Bron: https://www.ivalue.be/
Post: SEO en SEA zijn dood. Lang leve OnlineMarketing!