fbpx

Wat is een bestemmingspagina?

Een bestemmingspagina is een pagina waar gebruikers op terecht komen als ze op een advertentie, facebook post of andere link hebben geklikt.

Het is de eerste pagina van een bezoek sessie, als dit een homepage is dan is de homepagina de bestemmingspagina. Dit hoeft alleen niet altijd zo te zijn, het kan namelijk ook een categorie of productpagina zijn.

Hoe richt je een bestemmingspagina in?

Je wilt de bezoeker van een bestemmingspagina leiden naar een conversie, het is de bedoeling dat je een product of dienst gaat verkopen en dat je de bezoeker aanzet tot actie. Zorg er dus voor dat je links en knoppen duidelijk zichtbaar zijn, je hebt ze namelijk al op de pagina gekregen dus wil je graag de bezoeker aanzetten tot een actie. 

Houd rekening met de lees patronen van gebruikers. Een bezoeker scant een pagina in de vorm van een Z – linksboven naar rechtsboven, schuin terug naar linksonder om rechts onder de eindigen. Plaatst hier dan ook de CTA. Andere scan vorm is een F, hierbij zorg je dat de call to action in het midden staat (korte streepje van de F).

Wat is het verschil tussen een bestemmingspagina en een landingspagina?

Het verschil tussen een landingspagina en een bestemmingspagina is dat je bij een bestemmingspagina de bezoeker op de pagina wilt houden en wilt verleiden tot een call to action. Bij een landingspagina is dit dat je graag op organische wijze bezoekers wilt binnenhalen door hoger te scoren in Google op een bepaalde zoekterm die relevant is voor jouw bedrijf, product of dienst. 

Bestemmings-url in Google Ads

In Google ads kun je met een bestemmings url aangeven waar je wilt dat de bezoeker heen gaat als er op jouw advertentie, banner of social media post wordt geklikt. Na het klikken hiervan belandt de bezoeker op de bestemmingspagina, zorg er hierbij voor dat de ervaring voor de bezoeker zo goed mogelijk is want dat bepaald de kwaliteit score van de advertentie.

De groei van Mac voor minder

De groei van Mac voor minder

Sinds 2017 klant bij YAPP. Enorme groei mee gemaakt, van verkopen op Marktplaats tot een custom webshop op WooCommerce.

Webshop bekijken: www.macvoorminder.nl

148,5%

GROEI IN OMZET

175,3%

MEER RELEVANT VERKEER

Meer marketing begrippen


U