fbpx

Wat is een bedankpagina?

Website bezoekers komen vaak op een bedankpagina terecht wanneer ze een handeling hebben voltooid zoals het kopen van een product, het invullen van contactformulier of voor het inschrijven voor een nieuwsbrief.

Zoals de naam al zegt bedank je de bezoeker voor de handeling die ze hebben genomen op jouw website, dit hoeft alleen niet daarbij te blijven want het is een mooi moment om een band op te bouwen met je bezoeker.

Meer halen uit de bedankpagina

De customer journey stopt niet na de conversie je kunt namelijk nog een aftersales doen om van je klant een loyale klant of ambassadeur te maken. Een bedankpagina draagt hierin bij, zorg dat ze zich gewaardeerd voelen door je dankbaarheid uit te spreken en leg uit wat de bezoeker kan verwachten. 

De bezoeker is nu klant of heeft zijn interesse uitgesproken door gegevens achter te laten, een perfect moment om ze te begeleiden naar een volgende conversie. Ze hebben de eerste stap al gezet, het is daarom makkelijker om nu door te pakken dan ze later opnieuw te terug te laten komen.

Belangrijke onderdelen op een bedankpagina

Er zijn verschillende onderdelen die je bedankpagina succesvol maken;

  • Een dankwoord
  • Een uitleg over wat er verwacht mag worden 
  • Een duidelijke vervolg call to action

De belangrijkste reden is natuurlijk je bezoeker bedanken voor de handeling die ze hebben genomen en vertel ze daarom ook dat hun actie geslaagd is. Maar naast dat hun actie geslaagd is kun je ze als ze zich bijvoorbeeld hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief ook vertellen hoe vaak ze de nieuwsbrief mogen verwachten of als ze een contactformulier hebben ingevuld vertel ze binnen welke tijd je contact met ze opneemt. 

Vervolgens kun je de websitebezoeker laten weten dat er in hun mailbox een e-mail zit waarin zij hun inschrijving voor de nieuwsbrief kunnen bevestigen, hierbij kun je bijvoorbeeld zeggen dat ze een gratis e-book ontvangen of een gratis webinar mogen volgen.

Verder is het bij een bedankpagina een geweldig moment om feedback te vragen. Zo zit alles nog vers in het geheugen en is de kans groter dan de klant er even de tijd voor neemt.

De groei van Mac voor minder

De groei van Mac voor minder

Sinds 2017 klant bij YAPP. Enorme groei mee gemaakt, van verkopen op Marktplaats tot een custom webshop op WooCommerce.

Webshop bekijken: www.macvoorminder.nl

148,5%

GROEI IN OMZET

175,3%

MEER RELEVANT VERKEER

Meer marketing begrippen


U