Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren

Wil je beter gevonden worden in de zoekmachines? Wil je meer bezoekers naar jouw website of webshop? Of wil je meer conversies realiseren? Zoekmachine marketing kan jouw bij al deze doelen en meer helpen. In het geval van zoekmachine optimalisatie kan het echter een paar maanden duren voordat de verbeteringen ook echt in Google zichtbaar zijn. Wil je meteen beginnen met het realiseren van een van de bovenstaande doelen? Dan raden wij zoekmachine adverteren aan, waarbij er direct resultaat is. In het geval van zoekmachine adverteren worden er met behulp van onder andere Google AdWords advertenties voor gezorgd dat er meer zichtbaarheid is, bezoekers komen en conversies plaatsvinden met betrekking tot de website of webshop. Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waarmee bedrijven hun advertenties in het betaalde gedeelte van de zoekresultaten kunnen plaatsen. In Google AdWords biedt je een bepaald bedrag op relevante zoektermen voor een klik. Indien jouw bedrag hoger is dan die van concurrenten of jouw advertentie een betere kwaliteitsscore heeft, zal jouw advertentie een hoge(re) notering behalen in de zoekresultaten. Hoe meer concurrenten hoe meer je moet betalen voor een klik.

Gecertificeerde vakmensen met passie

Naast het bedrag dat je biedt op een bepaalde zoekterm, spelen nog meer factoren een rol in de notering van jouw advertentie. Hierbij valt te denken aan de relevantie van jouw advertentie, de gebruikte zoekwoorden en de landingspagina. Onze specialisten weten precies hoe zij een Google AdWords advertentie het beste kunnen opzetten voor een goed resultaat. Zij monitoren jouw campagnes, advertentiegroepen en advertenties, en stellen deze tevens continue bij. Onze SEA specialisten proberen voor een zo laag mogelijke prijs per klik zoveel mogelijk (relevante) bezoekers naar jouw website te krijgen.

Combinatie van zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine adverteren wordt meestal samen met zoekmachine optimalisatie toegepast. Het grote voordeel van SEA ten opzichte van SEO is de directe zichtbaarheid. Zodra een campagne compleet is ingesteld in AdWords zal die meteen online staan. Het grote voordeel hiervan is dat zoekmachine adverteren alvast kan zorgen voor meer omzet, terwijl je wacht totdat de optimalisatie van SEO zichtbaar is in de zoekmachines. Het grootste voordeel is dat het toepassen van zowel SEA als SEO voor een dubbele vindbaarheid in Google kan zorgen op zoektermen. Hierdoor neemt de kans op bezoekers en conversies alleen maar toe!

Ben je geïnteresseerd in meer informatie of een vrijblijvende offerte?