Google Adwords adverteren

Google AdWords adverteren

Google AdWords adverteren biedt de mogelijkheid binnen enkele uren te verschijnen op de eerste pagina van zoekresultaten in het betaalde gedeelte met een advertentie. Met AdWords advertenties kan je op een snelle en effectieve manier potentiële klanten bereiken. De voornaamste reden hiervoor is dat 95% van de internet gebruikers Google heeft ingesteld als zoekmachine. Hierdoor is het bereik enorm groot. Yapp Multimedia Marketing kan jou helpen met het starten, maken en optimaliseren van rendabele SEA campagnes. Google Adwords adverteren is dan ook één van de manieren om klanten snel binnen te halen.

Hoe werkt Google AdWords adverteren?

Om de positie te bepalen van jouw advertentie in Google wordt gekeken naar de volgende twee dingen: het bod per zoekwoord en de kwaliteit van de campagne. Het inzetten van relevante zoekwoorden bij een campagne en het linken naar een relevante landingspagina zorgt ervoor dat de kwaliteitsscore toeneemt. Een hogere kwaliteitsscore zorgt ervoor dat er minder betaald hoeft te worden voor een goede advertentiepositie. Dit maakt de kans op een conversie groter. Een conversie hoeft niet altijd een aankoop te zijn. Onder een conversie kan ook het volgende worden verstaan: het invullen van een contactformulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief.

Wil je een meer visuele advertentie die op meer websites getoond kan worden? Dan is het een aanrader om te adverteren in het displaynetwerk. Google AdWords adverteren in het displaynetwerk wordt vooral gebruikt voor het vergroten van de naamsbekendheid.

Kosten van een Google AdWords advertentie

Met Google AdWords betaal je alleen voor een klik en niet voor een vertoning. Een ander voordeel van Google AdWords is dat je zelf bepaald hoeveel je wil besteden door een dagbudget in te stellen en een prijs per zoekwoorden. Dit laatste houdt in dat je bereidt bent zoveel geld te betalen voor een klik als jouw advertentie op dat zoekwoord wordt getoond. Het dagbudget houdt in dat je nooit teveel besteed op een dag, omdat je nooit over dit bedrag heen gaat. Het dagbudget is wel variabel. Als er bijvoorbeeld een dagbudget van €10 is ingesteld en op een maandag er weinig zoekverkeer is, kan het dagbudget die dag uitkomen op €6. Is er donderdag veel zoekverkeer? Dan is er meer ruimte in je dagbudget en kan je tot €14 besteden. Die €4 die je overhield op maandag wordt dan opgeteld bij donderdag. Google neemt jouw dagbudget en doet dit maal het aantal keren in de maand en zorgt ervoor dat je in een maand nooit meer besteed dan je zelf wil. Hoeveel je op een dag besteed is zoals eerder uitgelegd variabeler en hangt vooral af van het zoekverkeer.

Wat kan YAPP voor je betekenen?

Bij Yapp werken gecertificeerde SEA experts die jou kunnen helpen met het starten en/of optimaliseren van de meest effectieve en rendabele SEA campagnes. Heb je geen tijd om zelf in Google AdWords te adverteren of wil je er net mee starten? Neem dan contact met ons op via info@yapp.nl.

Ben je geïnteresseerd in meer informatie of een vrijblijvende offerte?