SOCIAL MEDIA MARKETING

Social media marketing

Social media wordt niet alleen meer gebruikt voor entertainment. Het is uitgegroeid tot een volwaardig marketingmiddel waar veel geld in wordt gestopt (en mee wordt verdiend). Als bedrijf moet je je dus niet afvragen óf je aanwezig bent op social media, maar hóe en op welke kanalen. Een uitgedachte social media strategie is dan ook een belangrijk onderdeel van de complete marketingmix. 

Social media adverteren

Adverteren is een veelgebruikte en succesvolle manier om met een product, dienst of merk de doelgroep te bereiken. Vroeger werden deze advertenties veelal in een vakblad, krant of op een website geplaatst. Het nadeel hiervan was echter dat je als bedrijf niet zeker weet of jouw doelgroep de advertentie ziet. Dit is dan ook het grote voordeel van Social Media adverteren, hierbij kan je met zekerheid zeggen dat jouw advertenties ook echt jouw doelgroep bereiken. Het voordeel van Social Media ten opzichte van het ‘traditionele’ adverteren, is dat het laatste vrij prijzig is. Vooral wanneer je niet met zekerheid kan stellen of jouw doelgroep de advertentie ziet. In het geval van Social Media kan je jouw advertenties targetten op een bepaalde doelgroep door een selectie te maken op basis van bijvoorbeeld locatie, geslacht, leeftijd en interesse. Een ander groot voordeel is dat Social Media advertenties op meerdere devices zichtbaar zijn zoals: smartphone, tablet, pc en laptop. Vooral de smartphone en tablet zullen de komende jaren steeds populairder worden en een steeds grotere doelgroep kunnen bereiken.

Op welke Social Media kanalen kun je het beste adverteren? De populairste Social Media kanalen zijn Facebook, Youtube en LinkedIn (voor de zakelijke gebruikers). Dit zijn dan ook de meest ideale advertentie kanalen. Voor de B2C markt is Instagram enorm in opkomst.

Youtube advertenties

Youtube is het grootste videoplatform ter wereld en is om deze reden een interessant marketingkanaal voor veel bedrijven. Er zijn 7 miljoen Nederlanders die maandelijks gebruik maken van deze videodienst. Veel bedrijven maken commercials van 30 seconden die worden afgespeeld voor de video zelf begint. Na 5 seconden kunnen gebruikers ervoor kiezen de advertentie te skippen. Hier hoef je overigens niet voor te betalen, je betaalt alleen als iemand naar de gehele commercial kijkt. Nadat Google Youtube overnam werd het ook mogelijk om tekstadvertenties en banners vanuit Google AdWords te plaatsen op Youtube. Deze advertenties verschijnen naast of onder een video.

Facebook advertenties

Facebook is wereldwijd het grootste Social Media platform met miljarden gebruikers wereldwijd. In Nederland zijn er 8,4 miljoen Facebook gebruikers, waarvan de helft dagelijks gebruik maakt van Facebook. Voor bedrijven is dit dan ook een ideaal marketingkanaal vol met potentie. Facebook verzamelt ontzettend veel demografische gegevens, waardoor de advertenties kunnen worden gericht op een specifiek interessegebied.

LinkedIn advertenties

LinkedIn is het meest gebruikte en populairste zakelijke sociale netwerk ter wereld met 225 miljoen gebruikers. Vooral voor de B2B markt is LinkedIn interessant, omdat je op een snelle manier je potentiële doelgroep kan bereiken.

Social Media Marketing door YAPP

YAPP Multimedia Marketing maakt in overleg met jouw bedrijf een goede social media strategie. Deze strategie geeft aan hoe de doelen met de verschillende Social Media kanalen het beste kunnen worden ingezet. YAPP beschikt over de juiste mensen die jou kunnen helpen met het bepalen en implementeren van een goede social media strategie. Heb je interesse in social media adverteren? Neem dan contact met ons op via info@yapp.nl.

Ben je geïnteresseerd in meer informatie of een vrijblijvende offerte?